На сьогоднішній день надзвичайно гостро постає проблема агресивних проявів у міжособистісних стосунках підлітків. Особливого розповсюдження набувають прояви систематичної, довготривалої агресії одних підлітків по відношенню до інших учнів, коли в ситуацію прояву агресії поступово «включається» весь учнівський клас.
Однією із форм агресивної, насильницької поведінки є систематичне переслідування (третирування, або «мобінг» та «булінг») учнів у закладах освіти однокласниками або старшими учнями.
Булінг (bullying, від анг. bully - хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей. Булінг також визначають як тривале фізичне чи психічне насильство з боку індивіда або групи у відношенні індивіда, який не здатний захистити себе. Булінг - явище глобальне і масове.
У нашому навчальному закладі були проведені заходи, спрямовані на боротьбу з явищем булінгу, а саме:
- Командна робота на тему: «Ми проти насильства у школі», «Наше життя в позаурочний час».
- Бесіди з учнями на тему: «Я – повноцінна особистість держави», «Життя без агресії», «Формування відповідальності у статевих взаєминах та підготовка до майбутнього відповідального шлюбу».
- Бесіди з батьками учнів.
- Виготовлення та розповсюдження учнями профілактичних, пропагандистських буклетів «Явище булінгу – руйнація суспільства ». |