ІДУТЬ ДО МЕНЕ ЧИТАЧІ З БЛИЗЬКА І ЗДАЛЕКА
ЖДУ ЇХ РАДІСНО ЗАВЖДИ: Я Ж БІБЛІОТЕКАР...
Моє професійне кредо
«Людина – це підсумок прочитаного. Дитина, яка свого часу не зустрілася з доброю книгою, не стане в майбутньому особистістю»
М.Слабошпицький
Проблема сьогодення - пошук, отримання й передача інформації, а також популяризація художньої та наукової літератури, впровадження інтерактивних технологій в практику роботи бібліотеки.
Своє основне завдання як шкільного бібліотекаря я вбачаю у прищепленні дитині любові до книги, навчання учнів–читачів користуватися бібліотекою, її фондами, також ставлю за мету навчити і учня, і вчителя оволодіти інформаційною культурою:
- допомогти усвідомити значення інформації для особистого розвитку;
- навчити дітей користуватися інформацією з різних носіїв інформації, як традиційних, так і нетрадиційних;
- забезпечити вільний і демократичний доступ всіх користувачів, до бібліотечно-бібліографічних ресурсів бібліотеки, підвищення рівня читацької компетентності, активності, що сприятиме успішній адаптації підростаючого покоління у суспільстві.
СЛОВО ПРО БІБЛІОТЕКУ
Наша бібліотека для всіх допитливих, кмітливих і веселих.
Приходьте до нас!
Якщо ви хочете збагатитися духовно умінням та навичками у сфері мовлення, читання, поведінки тощо! Якщо ви прагнете підвищити рівень навчання та самоосвіти. Якщо ви хочете мати художні твори, довідники, періодичні видання та твори для дітей.
Ми всі – маленькі вогники, об’єднані в одне полум’я для того, щоб жила Книга, щоб не вичерпувалися знання, щоб збільшувалася кількість читачів. Нашими незмінними символами були, є і будуть Читач і Книга. Сьогодні, коли відбувається духовне відродження культури і освіти України, діти повинні як можна глибше відкривати скарбницю творчості Т.Г.Шевченка.
Що тут є для тебе?
Будь-які книги на твій смак: класичні програмні твори, пізнавальні книжки, можеш знайти тут також фантастику і пригоди, чудові казки, журнали та газети.
ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ БІБЛІОТЕКИ ТА НАПРЯМКИ РОБОТИ
Основні напрямки роботи шкільної бібліотеки
Серед основних напрямків роботи нашої шкільної бібліотеки слід визначити:
* Формування інформаційно-бібліографічної культури учнів шляхом проведення бібліотечно-бібліографічних занять;
* Вивчення, формування та задоволення читацьких потреб у книгах та інформації;
* Пропаганда літератури шляхом проведення масових заходів спільно з педагогічним колективом;
* Співпраця шкільної бібліотеки з педагогічним колективом;
* Робота з батьками;
* Організація книжкових фондів, каталогів;
* Робота з фондом підручників;
* Підвищення кваліфікації бібліотекаря
ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ БІБЛІОТЕКОЮ
1. Користування бібліотекою безкоштовне
2. Право користування бібліотекою мають вчителі, учні, інші співробітники школи
3. Читачі мають право:
- одержувати у тимчасове користування книги з фонду бібліотеки;
- користуватися довідково-бібліографічним апаратом;
- брати участь у бібліотечних заходах
4. Книги видаються на 15 днів
Не видаються з бібліотеки:
- довідкова література;
- останній примірник видання.
5. Читачі зобов’язані:
- бережно відноситися до книг, турбуватися про їх збереження;
- не робити в книгах ніяких поміток, підкреслювань;
- не виривати і не загинати сторінок;
- повертати книги в зазначений термін.
6. Учні розписуються у читацькому формулярі за кожний примірник видання, одержаний на абонементі, починаючи з 5 класу
7. Читачі, які загубили або зіпсували книгу з фонду бібліотеки, зобов’язані замінити її на таку ж або рівноцінну. Рівноцінність заміни визначає бібліотекар
8. Учні 1-9 класів зобов’язані бережно ставитися до підручників і нести за них відповідальність
Єдині вимоги щодо використання і збереження підручників учнями
1. Учні зобов’язані:
* Дбайливо поводитись з підручниками, як з бібліотечними, так і з своїми власними;
* При одержанні підручників з бібліотеки переглянути їх і про виявлені дефекти повідомити бібліотекаря, якщо підручник має незначні пошкодження, відремонтувати його;
* Якщо учнем підручник втрачений чи пошкоджений – повернути до бібліотеки такий же підручник або замінити його іншим, який визнаний бібліотекою рівноцінним за змістом і вартістю.
2. До учнів, які недбайливо поводитимуться з підручниками, застосувати заходи громадського впливу через самоврядування та адміністрацію школи.
3. Стан збереження підручників оцінювати за такими критеріями:
«5» - підручник, який був у користуванні, але не має пошкоджень і помарок.
«4» - підручник, який має незначні пошкодження або помарки, але придатний для користування.
«3» - підручник, який має пошкодження і помарки, але придатний для користування.
«2» - підручник, який має значні пошкодження і помарки і непридатний для користування.
4. Оцінка «зразкова» з поведінки не може бути виставлена учневі, в якого стан підручників буде оцінено балом «2».
Рекомендації класним керівникам по роботі з учнями в межах шкільної акції “Живи, книго!”
* Разом з дітьми та батьками оформити куточок “Живи, книго!”.
* Ознайомлення учнів з єдиними вимогами по збереженню підручників.
* Ознайомлення з критеріями оцінювання підручників.
* Відповідальність за підручники в класі.
* Екран класних змагань за краще збереження підручників, пропаганду книги в школі.
* Приймати по акту підручники разом з членами батьківського комітету.
* Вимагати з батьків гарантійні листи за збереження підручників.
* Слідкувати, щоб вчителі - предметники систематично перевіряли стан збереження підручників свого предмету (робили відповідні записи в щоденник учня.)
* Один раз на чверть виставляти оцінки в щоденники учням за стан збереження підручників.
* Надати допомогу посту бережливих з планування роботи.
* Разом з батьками здійснювати заходи по вихованню в учнів бережливого ставлення до книги . На батьківських зборах аналізувати наслідки рейдів перевірок.
* Планувати проведення класних зборів “Учитись - учитися” , де висвітлювати роль підручника. Аналізувати відношення до них учнів. Участь у Всеукраїнських акціях “Живи, книго!” та “Подаруй книгу бібліотеці”.
* Відмітити учнів і батьків, які краще зберегли підручники.
* Вклеїти в щоденники учнями єдині вимоги щодо збереження підручників.
Пам’ятка читачеві
Люба дитино!
До тебе це слово!
Перед тобою – скарбниця чудова,
Мудрих порад невичерпне джерельце,
Книгу люби і душею і серцем.
Негоже бруд заносити в науку –
Простягуй книзі лише чисті руки.
Якщо ти хочеш книгу всю читати,
Не змушуй сторінки в ній випадати,
Відтак книжки не слід перегинати.
Друг твій – книга – буде гарним, і новеньким
І охайним, а для цього будь уважним,
Не забувай речей в ній зайвих.
Краще витрати хвилину,
Та візьмися й допуття
Попідклеюй всі сторінки,
Книзі дай нове життя!
Візерунчасту закладку
Книзі подаруй на згадку.
Ще й обкладинку вдягни,
Життя книзі збережи!
Рейд-перевірка навчальної літератури
До відзначення 200-річчя з Дня народження Т.Г.Шевченка
Від Тарасика до Тараса
Щороку приходить до нас весна, а з нею – Шевченківські свята. «У вінок Кобзаря ми вплітаємо майбутнє» - під таким гаслом проходила декада до 200-річчя з Дня народження Т.Г.Шевченка в нашій шкільній бібліотеці.