Ворожбянський НВК: ЗОШ І - ІІ ст. - ДНЗ № 4 Білопільської районної ради Сумської області |
|
|||||||
|
ІДУТЬ ДО МЕНЕ ЧИТАЧІ З БЛИЗЬКА І ЗДАЛЕКА ЖДУ ЇХ РАДІСНО ЗАВЖДИ: Я Ж БІБЛІОТЕКАР... Кальченко Ірина Миколаївна -
бібліотекар Ворожбянського НВК: ЗОШ І - ІІ ст. - ДНЗ № 4
стаж роботи - 12 років, освіта - вища
Моє професійне кредо «Людина – це підсумок прочитаного. Дитина, яка свого часу не зустрілася з доброю книгою, не стане в майбутньому особистістю» М.Слабошпицький Проблема сьогодення - пошук, отримання й передача інформації, а також популяризація художньої та наукової літератури, впровадження інтерактивних технологій в практику роботи бібліотеки. Своє основне завдання як шкільного бібліотекаря я вбачаю у прищепленні дитині любові до книги, навчання учнів–читачів користуватися бібліотекою, її фондами, також ставлю за мету навчити і учня, і вчителя оволодіти інформаційною культурою: - допомогти усвідомити значення інформації для особистого розвитку; - навчити дітей користуватися інформацією з різних носіїв інформації, як традиційних, так і нетрадиційних; - забезпечити вільний і демократичний доступ всіх користувачів, до бібліотечно-бібліографічних ресурсів бібліотеки, підвищення рівня читацької компетентності, активності, що сприятиме успішній адаптації підростаючого покоління у суспільстві. СЛОВО ПРО БІБЛІОТЕКУ Наша бібліотека для всіх допитливих, кмітливих і веселих. Приходьте до нас! Якщо ви хочете збагатитися духовно умінням та навичками у сфері мовлення, читання, поведінки тощо! Якщо ви прагнете підвищити рівень навчання та самоосвіти. Якщо ви хочете мати художні твори, довідники, періодичні видання та твори для дітей. Ми всі – маленькі вогники, об’єднані в одне полум’я для того, щоб жила Книга, щоб не вичерпувалися знання, щоб збільшувалася кількість читачів. Нашими незмінними символами були, є і будуть Читач і Книга. Сьогодні, коли відбувається духовне відродження культури і освіти України, діти повинні як можна глибше відкривати скарбницю творчості Т.Г.Шевченка. Що тут є для тебе? Будь-які книги на твій смак: класичні програмні твори, пізнавальні книжки, можеш знайти тут також фантастику і пригоди, чудові казки, журнали та газети. ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ БІБЛІОТЕКИ ТА НАПРЯМКИ РОБОТИ Основні напрямки роботи шкільної бібліотеки Серед основних напрямків роботи нашої шкільної бібліотеки слід визначити: * Формування інформаційно-бібліографічної культури учнів шляхом проведення бібліотечно-бібліографічних занять; * Вивчення, формування та задоволення читацьких потреб у книгах та інформації; * Пропаганда літератури шляхом проведення масових заходів спільно з педагогічним колективом; * Співпраця шкільної бібліотеки з педагогічним колективом; * Робота з батьками; * Організація книжкових фондів, каталогів; * Робота з фондом підручників; * Підвищення кваліфікації бібліотекаря ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ БІБЛІОТЕКОЮ 1. Користування бібліотекою безкоштовне 2. Право користування бібліотекою мають вчителі, учні, інші співробітники школи 3. Читачі мають право: - одержувати у тимчасове користування книги з фонду бібліотеки; 4. Книги видаються на 15 днів Не видаються з бібліотеки: 5. Читачі зобов’язані: - бережно відноситися до книг, турбуватися про їх збереження; 6. Учні розписуються у читацькому формулярі за кожний примірник видання, одержаний на абонементі, починаючи з 5 класу 7. Читачі, які загубили або зіпсували книгу з фонду бібліотеки, зобов’язані замінити її на таку ж або рівноцінну. Рівноцінність заміни визначає бібліотекар 8. Учні 1-9 класів зобов’язані бережно ставитися до підручників і нести за них відповідальність Єдині вимоги щодо використання і збереження підручників учнями 1. Учні зобов’язані: * Дбайливо поводитись з підручниками, як з бібліотечними, так і з своїми власними; * При одержанні підручників з бібліотеки переглянути їх і про виявлені дефекти повідомити бібліотекаря, якщо підручник має незначні пошкодження, відремонтувати його; * Якщо учнем підручник втрачений чи пошкоджений – повернути до бібліотеки такий же підручник або замінити його іншим, який визнаний бібліотекою рівноцінним за змістом і вартістю. 2. До учнів, які недбайливо поводитимуться з підручниками, застосувати заходи громадського впливу через самоврядування та адміністрацію школи. 3. Стан збереження підручників оцінювати за такими критеріями: «5» - підручник, який був у користуванні, але не має пошкоджень і помарок. «4» - підручник, який має незначні пошкодження або помарки, але придатний для користування. «3» - підручник, який має пошкодження і помарки, але придатний для користування. «2» - підручник, який має значні пошкодження і помарки і непридатний для користування. 4. Оцінка «зразкова» з поведінки не може бути виставлена учневі, в якого стан підручників буде оцінено балом «2». Рекомендації класним керівникам по роботі з учнями в межах шкільної акції “Живи, книго!” * Разом з дітьми та батьками оформити куточок “Живи, книго!”. * Ознайомлення учнів з єдиними вимогами по збереженню підручників. * Ознайомлення з критеріями оцінювання підручників. * Відповідальність за підручники в класі. * Екран класних змагань за краще збереження підручників, пропаганду книги в школі. * Приймати по акту підручники разом з членами батьківського комітету. * Вимагати з батьків гарантійні листи за збереження підручників. * Слідкувати, щоб вчителі - предметники систематично перевіряли стан збереження підручників свого предмету (робили відповідні записи в щоденник учня.) * Один раз на чверть виставляти оцінки в щоденники учням за стан збереження підручників. * Надати допомогу посту бережливих з планування роботи. * Разом з батьками здійснювати заходи по вихованню в учнів бережливого ставлення до книги . На батьківських зборах аналізувати наслідки рейдів перевірок. * Планувати проведення класних зборів “Учитись - учитися” , де висвітлювати роль підручника. Аналізувати відношення до них учнів. Участь у Всеукраїнських акціях “Живи, книго!” та “Подаруй книгу бібліотеці”. * Відмітити учнів і батьків, які краще зберегли підручники. * Вклеїти в щоденники учнями єдині вимоги щодо збереження підручників. Пам’ятка читачеві Люба дитино! До тебе це слово! Перед тобою – скарбниця чудова, Мудрих порад невичерпне джерельце, Книгу люби і душею і серцем. Негоже бруд заносити в науку – Простягуй книзі лише чисті руки. Якщо ти хочеш книгу всю читати, Не змушуй сторінки в ній випадати, Відтак книжки не слід перегинати. Друг твій – книга – буде гарним, і новеньким І охайним, а для цього будь уважним, Не забувай речей в ній зайвих. Краще витрати хвилину, Та візьмися й допуття Попідклеюй всі сторінки, Книзі дай нове життя! Візерунчасту закладку Книзі подаруй на згадку. Ще й обкладинку вдягни, Життя книзі збережи! Рейд-перевірка навчальної літератури До відзначення 200-річчя з Дня народження Т.Г.Шевченка Від Тарасика до Тараса Щороку приходить до нас весна, а з нею – Шевченківські свята. «У вінок Кобзаря ми вплітаємо майбутнє» - під таким гаслом проходила декада до 200-річчя з Дня народження Т.Г.Шевченка в нашій шкільній бібліотеці.
|
Copyright MyCorp © 2024 |